Information från Kanalbolag (rapport)
Verksamhetsåret 2009 samt information inför säsongen 2010
Allmänt
Kanalbolaget kommer framöver att koncentrera på kärnverksamheten
Säsongen 2009
2010
Nytt för i år
Marknadsföring
· hemsidan uppdaterad, bl a med evenemang · rese magasinet kompletterat med karta · press och media hålls informerade · föredrag bl a till båtklubbar · årliga marknadsundersökningar (tyvärr bara intern, jag bad att få ta del av den). Nu redovisades den som mycket positiv. · Facebook via hemsidan. Där meddelas t ex speciella erbjudanden. · aktiv uppföljning av idéer och klagomål · slussningskurser
Trafik
· Trafikinformation kommer att distribueras via SMS-abonnemang. Kommer att vara i drift i år. · Säkerhetskampanjer: Flytväst i slussen och Motor av · Bolaget har klart för sig, att man har olika kategorier av kunder. Man kommer att jobba vidare med att produktutveckla upplevelseindustrin (enkäten visar att att många åker kanl för upplevelsen) och transportkunderna (dvs v i insjöarna)
Uppföljning av verksamheten · enkät efter säsongen sker bland samtliga slussvakter
Förstärkning av personalen
· Kompetterat med ytterligare enverksamhetschef. Västra och östra har nu var sin.
Firande 200 år sedan första spadtaget på kanalen. Aktiviterna äger rum i Motala. · 24/ 5 Seminarie med tema: Infrastruktur och ingenjörskonst. · planeras kräftskiva i augusti
Vid pennan, Leif Widlund |